Předvánoční čas jsme si zpestřili muzikoterapií. Přišla za námi terapeutka Katka Hrubá. Děti měly možnost vyzkoušet si různé terapeutické nástroje jako šamanské bubny, koshi zvonkohry, terapeutické ladičky a spoustu dalších. Vyzkoušely si jednotlivé nástroje, ale společnou hru a jaké to je, když zvuky mohou léčit, uklidňovat a pomáhat. Bylo to moc fajn.
I letos zavítal do školy Mikuláš v doprovodu svých pomocníků, čerta a anděla. I když to měli někteří velmi nahnuté, o žádné z dítek jsme nepřišli. A když k tomu jednotlivé třídy přidaly písničky a básničky, dostaly dokonce i sladkou odměnu. A zase máme na rok pokoj.... UF!
Program FAST (Rodina a škola spolu) byl zaměřený na podporu spolupráce rodiny a školy a zároveň na podporu rodičovských kompetencí. Jednalo se o 8 podvečerních, dvou a půl hodinových setkání rodin na půdě školy. Program vedl vyškolený tým složený z řad pedagogů, sociálních pracovníků a rodičů. Podvečery měly pevně stanovený program, v němž našli prostor rodiče s dětmi, děti samotné, rodiče samotní i všichni společně. Každé setkání bylo obohaceno tombolou a hlavně skvělou večeří, kterou připravovali rodiče, vždy pro všechny členy programu. Děkujeme všem rodinám, které se do programu zapojily.
Do Prahy jsme odjížděli již v půl šesté ráno, což bylo pro některé z nás poměrně krušné, a proto jsme chvílemi ve vlaku pospávali. Ale jakmile jsme se blížili k Praze, únava jako by nás opustila a začali jsme sledovat okolní krajinu.
Po příjezdu do Prahy byla naše první zastávka návštěva Pražského hradu, který tvoří rozsáhlý soubor paláců a staveb. Některé z nich jsme navštívili. Například: Valdštejnský palác, Zlatou uličku, baziliku sv. Jiří, kde je pochována sv. Ludmila, Daliborku. Nejkrásnější dojem v nás však zanechala návštěva katedrály svatého Víta, Václava a Vojtěcha.
Z Pražského hradu naše kroky směřovaly na Karlův most, Staroměstské náměstí a Václavské náměstí se sochou sv. Václava.
Celý výlet po pražských památkách jsme završili návštěvou dětského hřiště. Pak už nás čekala cesta domů s mezizastávkou v McDonaldu.
No musíme uznat, že náš výlet neměl chybu a že jsme se navrátili s obrovským množstvím zážitků!
„S kočičkou Olou po Olomouci“ – naučná stezka historickou Olomoucí – 1. a 2. ročník
Žaneta Fryčáková 29. 09. 2022 Základní školaOslavu sv. Václava jsme si připomněli prohlídkou historických míst Olomouce. Pomáhala nám kočička Ola, která děti pomocí mapy s deseti zastaveními, provedla zajímavými místy Olomouce. Svoji dobrodružnou cestu jsme započali kde jinde, než u Dómu sv. Václava. Pověděli jsme si něco málo o historii, ale nahlédli i do jeho útrob. Dalším zastavením byl Arcibiskupský palác, v němž usedl na trůn císař František Josef I. Odtud nás vedla mapa k Vlastivědnému muzeu, dále pak Univerzitní ulicí, kolem Vily Primavesi ke kostelu sv. Michala, který měl právě v tento den svátek. I do něj jsme nahlédli. Z kostela sv. Michala jsme sešli pod olomoucké hradby a Bezručovými sady do Botanické zahrady. Procházkou přes ni, jsme se kochali celou řadou krásně kvetoucích květin, zahradami národů, mohli okusit vůně bylinek v zahradě smyslů pro nevidomé, prohlédli si hmyzí hotely a došli až k Pevnosti poznání. Od ní pak Michalským výpadem na Dolní náměstí k Mariánskému sloupu, který byl postaven po morové epidemii v Olomouci v 18. století. Naše procházka končila na Horním náměstí. Měli jsme možnost slyšet zvonkohru, která hraje každý všední den v pravé poledne na olomouckém orloji. Prohlédli jsme si radnici a o kousek dál stojící Sloup Nejsvětější trojice. Říká se, že Paříž má svou Eiffelovu věž, Řím své Koloseum a Olomouc svůj Sloup. Posledním zastavením byla nejznámější a největší kašna v Olomouci - Caesarova. Tady naše putování končilo. Celá trasa měřila více než 3,5 km. Za to, že ji děti celou zvládly, dostaly v informačním centru odměnu. A protože poznatky i cesta byly vyčerpávající, nabrali jsme sílu v „MEKÁČI“. Úplnou tečkou za naším putováním byl výhled z 18. patra Regionálního centra a pak už jen cesta autobusem domů.